دوربین های مدار بسته

دوربین مداربسته مادون قرمز در بیرجند

دوربین مداربسته مادون قرمز در بیرجند

مقدمه

یکی از جمله مزایای دوربین های مداربسته نسل جدید، برخوردار بودن از ویژگی دید در شب است. چرا که بیشترین وقوع جرم و جنایت، شب هنگام زمانی که فعالیت و عبور و مرور کمتر است رخ می دهد.

در مقاله دوربین مداربسته مادون قرمز در بیرجند، با تکنولوژی دید در شب IR در دوربین های مداربسته آنشا می شویم و نحوه خرید و نصب این دوربین در شهر بیرجند را بررسی میکنیم.پس با ما همراه باشید.

دید در شب دوربین های مداربسته

یکی از جمله مسائلی که باید هنگام خریددوربین های مداربسته مدنظر داشت، قابلیت دید در شب می باشد. اولین نسل از دوربین های مداربسته، امکان تصویر برداری در شب، در هیچ حالتی را نداشتند و در نبود نور کافی، تصویر تاریک و پر از نویزی از خود نشان می دادند.

مدتی بعد، در دوربین های مداربسته نسل های جلوتر، تکنولوژی دید در شب برای اولین بار به صورت LED های مادون قرمز در دوربین های مداربسته خود را نشان داد. دوربین های مداربسته مجهز به IR با استفاده از چراغ های مادون قرمز، تصاویر خود در تاریکی را روشن می کنند.

در نسل جدیدتر دوربین های مداربسته، تکنولوژی های وارم لایت و استارلایت معرفی شدند. دوربین های استارلایت نور بیشتری از محیط دریافت می کردند و تحت شرایط نوری کم، تصویر رنگی ارائه می دادند. در حالی که دوربین های وارم لایت، با استفاده از چراغ های نور ملایم خود، محیط را برای تصویر برداری رنگی روشن می کردند. این دوربین ها حتی در روشنایی های بسیار پایین تصویر تمام رنگی داشتند.

در مورد دوربین های وارم لایت و استارلایت قبلا صحبت کرده ایم، در ادامه مقاله امروز، به بررسی دوربین مداربسته مادون قرمز خواهیم پرداخت.

دوربین مداربسته وارم لایت
دوربین وارم لایت
دوربین استارلایت
دوربین استارلایت
دوربین مداربسته مادون قرمز
دوربین مادون قرمز

نحوه عملکرد دوربین مداربسته مادون قرمز

هنگام تاریکی و پایین آمدن سطح روشنایی محیط از یک حد مشخص، چراغ های LED کوچک قرار گرفته در اطراف لنز دوربین های مادون قرمز، فعال شده و روشنایی لازم برای تصویربرداری در تاریکی را فراهم می کنند. پس از این کار، سنسور های مخصوص مادون قرمز در این دوربین ها، تصویر را به صورت infared ثبت می کند. به این ترتیب تصویر واضح اما سیاه و سفید در تاریکی خواهیم داشت.

گستره دید انسان محدود است و توانایی مشاهده امواج با طول متر ۳۸۰ تا ۷۰۰ نانومتر را دارد. این در حالی است که گستره طول موج مادون قرمز، عددی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نانومتر را شامل می شود. بنابراین، چشم انسان قادر به تشخیص نور مادون قرمز نمی باشد. به همین دلیل، موقعیت نصب دوربین مداربسته مادون قرمز به راحتی لو نمی رود.

اگرچه تا حدود کمی می توان نور مادون قرمز ساطع شده توسط دوربین را به رنگ قرمز مشاهده کرد.

طول موج مادون قرمز
چراغ مادون قرمز دوربین مداربسته
LED مادون قرمز دوربین مداربسته

برد دوربین مداربسته مادون قرمز

یک فاکتور مهم در دید در شب دوربین های مداربسته، برد فیلم برداری آنها در شب است. منظور از این برد، حداکثر میزان دیدی است که دوربین می تواند در شب تصویر را با وضوح قابل قبول و نسبتا واضح ثبت کند.

برد دید در شب در دوربین مداربسته مادون قرمز به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • نوع LED مادون قرمز  به کار رفته در دوربین
  • تعداد LED های مادون قرمز به کاررفته در دوربین
  • سلامت دستگاه و دوربین ها
  • نور موجود در محیط
  • حساسیت سنسور مادون قرمز دوربین
  •  سلامت و تمیز بودن لنز اصلی دوربین
  • و…

مزایا و معایب دوربین مداربسته دید در شب مادون قرمز

مزایا
  • هزینه پایین و مناسب
  • نظارت در تاریکی مطلق بدون لو رفتن موقعیت دوربین
  • مصرف انرژی پایین
  • ثبت تصویر روشن در محیط های تاریک و بدون نور
معایب دوربین استارلایت
  • برد دید در شب پایین
  • عدم امکان ثبت تصویر رنگی در شب
  • تصویر بی کیفیت و با جزئیات پایین در شب
  • دیافرگم کوجک و عدم دریافت نور زیاد

دوربین مداربسته مادون قرمز در بیرجند

در خرید دوربین مداربسته دید درشب مناسب، باید به پارامتر های مهمی توجه داشت؛ برد دید در شب، نوع تصویر دوربین (رنگی یا سیاه و سفید)، قدرت LED به کار رفته در دوربین، تعداد LED های دوربین، زاویه تحت پوشش دوربین و…

بدیهی است که انتخاب دوربین مداربسته مادون قرمز مناسب، نیاز به نظر متخصص و کارشناس وارد در این زمینه دارد. همکاران ما در سیستم های حفاظتی ذره بین، با افتخار در خدمت شما هستند تا راهنمایی و مشورت های لازم در این زمینه را برای شما فراهم کنند.

همچنین، عزیزان ساکن شهر زیبای بیرجند و دیگر شهر های استان خراسان جنوبی، می توانند جهت مشاهده محصولات به صورت حضوری و  دریافت مشاوره کارامد تر در زمینه خرید دوربین مداربسته مادون قرمز در بیرجند، به فروشگاه ذره بین مراجعه کنند.

آدرس فروشگاه:

بیرجند – بلوار سجاد – حدفاصل سجاد ۱ و ۳ – سیستم های حفاطتی ذره بین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *