دوربین های مدار بسته

دوربین وارم لایت

دوربین وارم لایت

معرفی

از زمان معارفه دوربین های مداربسته و استفاده مردم از آنها، قابلیت فیلمبرداری و دید در شب یک دغدغه جدی برای آنها محسوب می شد. اولین سری دوربین های دید در شب، تصویری سیاه و سفید به کاربر ارائه می دادند که ضعف کوچکی نبود. تا اینکه دوربین وارم لایت با قابلیت دید در شب رنگی (Full Color) معرفی شد.

در پست دوربین وارم لایت، شما را با تکنولوژی وارم لایت و دید در شب رنگی در دوربین های مداربسته آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

دید در شب

اولین استفاده از تکنولوژی دید در شب، سال ۱۹۳۵ میلادی توسط یک شرکت آمریکایی صورت گرفت. این دستگاه شامل یک نور افکن مادون قرمز به قطر ۳۰ سانتی متر و همچنین یک مبدل تصویر بود که جهت آزمایش در تانک های پنتر به کار رفت.

این تکنولوژی نهایتا به دوربین های مداربسته رسید و امکان نظارت بی وقفه و شبانه روزی را برای کاربران فراهم آورد. اولین سری دوربین های مداربسته با دید درشب، تصویری سیاه و سفید هنگام نبود نور نشان می دادند؛ در وافع سنسور های نوری دوربین پس از عدم تشخیص نور کافی در محیط، LED های مادون قرمز خود را روشن می کردند و تصویر بازتاب شده را دریافت و ذخیره می کردند. این تصاویر سیاه و سفید بودند و جزئیات زیادی ارائه نمی دادند. با این حال در زمان خود، بسیار مورد قبول واقع شدند و فروش بالایی داشتند.

با گسترش صنعت دوربین های مداربسته، قابلیت دید در شب دوربین ها نیز پیشرفت کرد و دوربین های مداربسته استارلایت و وارم لایت معرفی شدند.

دید در شب دوربین مداربسته
دید در شب مادون قرمز

تفاوت کلی دوربین وارم لایت و استارلایت

تفاوت کلی دوربین وارم لایت با استارلایت در یک چیز است: پخش کردن نور در محیط

دوربین های وارم لایت، با استفاده از چراغ های LED نور گرم خود، محیط تحت پوشش دوربین را روشن می کنند و بدین ترتیب، شب هنگام تصویری که دوربین وارم لایت ارائه می دهد، تمام رنگی است و نویز کمتری دارد.

دوربین های استارلایت، نور اضافه ای برای محیط فراهم نمی کنند، بلکه این دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که در روشنایی پایین، بیشترین نور ممکن را از محیط، مثل نور ماه و ستارگان، جمع آوری کنند. بنابراین، تصویری که این دوربین ها ارائه می دهند تمام رنگی نیست، بلکه نسبت به دوربین های عادی روشن تر، رنگی تر و بهتر است. حتی در مواردی، تصویر دوربین نسبت به دید انسان هم روشن تر خواهد بود.

درمورد دوربین های استارلایت به صورت مفصل در مقاله ای دیگر توضیح خواهیم داد.

دوربین استارلایت
دوربین دید در شب استارلایت
دوربین وارم لایت
دوربین دید در شب وارم لایت

عملکرد دوربین وارم لایت

همانطور که اشاره شد، دوربین های دید در شب وارم لایت، با استفاده از چراغ های LED تعبیه شده در قسمت جلویی دوربین، نور اضافه ای به محیط می تابانند و کمبود روشنایی شب نسبت به روز را جبران میکنند. به این ترتیب نور مورد نیاز دوربین فراهم بوده و تصاویر با استفاده از همان سنسور تصویر اصلی دوربین ثبت خواهند شد؛ برعکس دوربین های دید در شب سیاه و سفید که ثبت تصویر در شب، با استفاده از سنسور IR رخ می دهد.

پس به صورت کلی، کیفیت تصویر شب در دوربین وارم لایت نسبت به دوربین های مادون قرمز بهتر می باشد، چرا که منبع نور جداگانه ای برای دوربین وجود دارد که دید در شب رنگی را ممکن می کند.

دید در شب دوربین وارم لایت
دید در شب دوربین وارم لایت

مزایا و معایب دوربین وارم لایت

مزایای دوربین وارم لایت

مهم ترین مزیت دوربین های دید در شب وارم لایت، تصویر تمام رنگی(Full Color) است که ارائه می دهند. در حالی که دوربین های دید در شب سیاه و سفید(مادون قرمز) و استارلایت تصویر تمام رنگی به کاربر برنمی گردانند. بدیهی است که تصویر دوربین های وارم لایت در شب از جزئیات دقیق تر و واضح تری برخوردار است و از این لحاظ نسبت به دوربین های دیگر، انتخاب مناسب تری به شمار می آیند.

معایب دوربین وارم لایت

اما یک عیب و ضعف مهم در دوربین های وارم لایت دیده می شود؛ همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، LED های جلویی دوربین وارم لایت، برای تامین تصویر رنگی در شب، از خود نور می تابانند؛ همین امر باعث می شود این دوربین برای محیط های بسته و کوچک مثل اتاق خواب ها و یا مکان هایی که مخفی ماندن دوربین در اولویت است، مناسب نباشد. همچنین، نوری که از سمت دوربین ساطع می شود، توجه اضافه به خود جلب می کند و خود باعث پایین آوردن سطح امنیت می شود.

جمع بندی

ما امروز با دوربین دید در شب وارم لایت آشنا شدیم و ویژگی های آن را شناختیم و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم. دوربین های وارم لایت، با داشتن چراغ های نور گرم، قابلیت ثبت تصویر تمام رنگ در شب را دارند، اما این مطلب، به این معنی نیست همیشه نسبت به دوربین های دید در شب معمولی، انتخاب مناسب تری به شمار می روند.

انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای فیلم برداری در شب، بسته به نیاز و هدف کاربر متفاوت خواهد بود. مشتریان عزیز می توانند جهت دریافت راهنمایی و مشاوره برای انتخاب دوربین مناسب و مطلع شدن از موجودی و قیمت های دوربین ها، با تیم ذره بین در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *