دوربین های مدار بسته

دوربین مداربسته AHD در بیرجند

دوربین مداربسته AHD در بیرجند

مقدمه

دوربین های مداربسته AHD، نسخه تقویت شده دوربین های آنالوگ به شمار می روند. این دوربین ها تصویر دریافت شده توسط سنسور های خود را با رزولوشن و کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ عادی ثبت می کنند. در پست دوربین مداربسته AHD در بیرجند، به معرفی دوربین های AHD پرداخته و شما را در امر خرید و نصب این دوربین در شهرستان بیرجند راهنمایی خواهیم کرد.

خاستگاه تکنولوژی AHD

یکی از اولین سری دوربین های مداربسته معرفی شده به بازار، دوربین های آنالوگ بودند. این دوربین ها در زمان معرفی خود سهم بالایی در بازار داشتند. کیفیت تصویر در این دوربین ها، تعریفی نداشت ولی در آن زمان، قابل قبول محسوب می شد.

مدتی بعد دوربین های IP معرفی شدند. این دوربین های کیفیت تصویر بالاتری داشتند ولی هزینه آنها نسبت به دوربین های آنالوگ نیز بالاتر بود. از طرفی، عموم مردم دسترسی کامل به اینترنت نداشتند و نمی توانستند از دوربین های IP استفاده کنند.

 یکی از عیب های بزرگ دوربین های آنالوگ، وضوح تصویر پایینشان بود که باعث از دست رفتن جزئیات زیادی از تصویر می شد و دقت کافی نداشت. این امر و هزینه های گزاف دوربین های IP، از عواملی بود که باعث شد تکنولوژی AHD معرفی شود.

AHD مخفف عبارت Analog High Definition به معنی آنالوگ با وضوح تصویر بالا می باشد. همان گونه که از اسمش معلوم است، این تکنولوژی دوربین های آنالوگ را ارتقا داد و کیفیت تصویر خروجی آنها را بهبود بخشید.

کمپانی کره ای Nextchip به عنوان اولین تولید کننده انبوه اولین نسل دوربین مداربسته AHD در جهان معرفی می شود.

تکنولوژی AHD

نحوه عملکرد دوربین مداربسته AHD

 اساس کار دوربین آنالوگ HD، تفاوت خاصی با دوربین آنالوگ عادی ندارد. در دوربین های AHD مانند دوربین های آنالوگ، تصاویر و داده ها در بستر کابل کواکسیکال و RG59 منتقل می شوند. تنها تفاوت در این دو نوع دوربین آنالوگ، نحوه کدگذاری و فشرده سازی تصاویر است. در دوربین مداربسته AHD، تصاویر با رزولوشن بالا توسط سنسور های تصویر دوربین دریافت شده و بعد از آن برای ممکن شدن انتقال تصویر از طریق کابل، فشرده سازی می شوند. پس از رسیدن تصویر به دستگاه DVR، به صورت دیجیتال نمایش داده خواهد شد.

دوربین مداربسته AHD

کیفیت تصویر دوربین مداربسته AHD

دوربین های آنالوگ عادی به رزولوشن ۹۶۰H که همان ۴۸۰*۹۶۰ پیکسل می باشد محدود شده اند و وضوح تصویر در بالاترین حد خود، به ۰.۴ مگاپیکسل می رسد. در حالی که در دوربین های آنالوگ HD، وضوح تصویر بالاتر رفته و تصویری با رزولوشنی بالاتر از ۲ مگاپیکسل یا همان ۱۰۸۰P ارائه می دهند.

با پیشرفت تکنولوژی نوآوری های جدیدی در زمینه دوربین های آنالوگ حاصل شد و به دنبال دوربین های AHD، دوربین های HDCVI و HDTVI توسط برند های مطرح دوربین مداربسته دنیا به بازار عرضه شدند.

جهت آشنایی بیشتر با تکنولوژی HDCVI و شرکت بنیان گذار آن داهوا، به این مقاله مراجعه کنید.

مزایای دوربین های AHD

  • کیفیت و رزولوشن تصویر بالاتر نسبت به دوربین های آنالوگ
  • سازگاری با اکثر دستگاه های DVR جدید و قدیمی
  • انتقال تصاویر به صورت HD در فواصل ۵۰۰ متری در بستر کابل کواکسیکال
  • کاهش نویز و تداخلات الکترونیکی
  • هزینه تمام شده مناسب و پایین
  • نصب و راه اندازی ساده و سریع

دوربین مداربسته AHD دربیرجند

دوربین های آنالوگ HD، از جمله دوربین های مداربسته محبوب در ایران به شمار می روند. در شهرستان بیرجند نیز مانند باقی شهر های کشور، در منازل مسکونی، ساختمان های اداری و تجاری، کارخانه ها و شرکت ها، فروشگاه ها و پاساژ ها و… از این دوربین استفاده می شود.

سیستم های حفاظتی ذره بین در خرید و نصب دوربین مداربسته AHD در بیرجند فعالیت می کند و همشهریان عزیز می توانند برای دریافت مشاوره خرید دوربین مداربسته مناسب، به فروشگاه ذره بین مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *