دسته‌بندی نشده

دوربین مداربسته ضد آب در بیرجند

دوربین مداربسته ضد آب در بیرجند

مقدمه

یکی از عمده استفاده های دوربین های مداربسته در شهر بیرجند، نصب آنها در محیط های خارجی می باشد. در خریدن این دوربین ها، باید پارامتر های مختلفی را مد نظر داشت. یکی از آنها خاصیت ضد آب بودن است.

در مقاله امروز ذره بین با ما همراه باشید تا با ویژگی ها، نحوه خرید و نصب دوربین مداربسته ضد آب در بیرجند آشنا شویم.

خاصیت ضد آب بودن

شاید بعد از دیدن عبارت ضد آب بر روی وسیله ای، گمان کنید که حتما مصونیت کامل در برابر آب از خود نشان می دهد در حالی که این طور نیست و این استدلال غلط، گاها باعث به وجود آمدن خسارت های مالی و حتی در مواردی باعث به خطر افتادن جان افراد شده است.

ضد آب بودن طیف گسترده ای را شامل می شود و در همین خصوص، استاندارد IP برای نشان دادن میزان مقاومت وسایل برقی در برابر آب تعریف شده است. طبق این استاندارد، هر چه عدد به کار رفته در کنار IP بالاتر باشد، میزان مقاومت وسیله در برابر آب نیز بیشتر خواهد بود.

دوربین مداربسته ضد آب

دوربین های مداربسته ضد آب، عموما دارای یکی از دو گواهی زیر هستند:

 گواهی IP66:
دوربین های دارای گواهی IP66، در برابر پاشیده شدن آب دارای املاح زیاد مانند آب دریا و همینطور، وارد کردن آب پرفشار، مقاوم بوده و آب در مقادیر خطر ساز به دستگاه نفوذ نخواهد کرد. همچنین، دوربین های دارای این گواهی نسبت به ورود گرد و غبار نیز مصون هستند.

 گواهی IP67:
دوربین های دارای این گواهی علاوه بر مواردی که بالاتر ذکر شد، می توانند به مدت کوتاهی بدون ایجاد مشکل در داخل آب غوطه ور بمانند و تماس مستقیم آب در آن مدت، به آنها آسیبی نخواهد زد.

البته، برخی از مدل های جدید دوربین های مداربسته، با گواهی IP68 ارائه می شوند. این دوربین ها تحت شرایط مشخصی که کارخانه سازنده تعیین می کند، امکان غوطه ور شدن مداوم در آب را دارند.

جهت آشنایی بیشتر با گواهی IP66 و IP67، به صفحه زیر مراجعه کنید.

What Does IP67 or IP66 Mean

مشخصه های دوربین مداربسته ضد آب

دوربین های ضد آب در انواع و شکل های مختلفی تولید و توزیع می شوند. انواع دام یا بالت، بدنه فلزی یا پلاستیکی، تحت شبکه یا آنالوگ، دید در شب رنگی و یا سیاه و سفید و…

اما معمولا دوربین هایی با بدنه فلزی و حالت ظاهری بالت، انتخاب بهتری برای استفاده در محیط های بیرونی هستند. بدیهی است که بدنه فلزی در کنار طراحی دوربین های بالت، ترکیب بهتری برای مقاومت در برابر آب خواهد بود.

دوربین بالت ضد آب
یک دوربین بالت فلزی ضد آب

کاربری و استفاده از دوربین های ضد آب

دوربین های مداربسته زمانی که در فضای باز و محیط های بدون سقف نصب می شوند، نسبت به زمانی که در فضای سربسته قرار دارند، آسیب پذیر ترند؛ چرا که در معرض هوای آزاد قرار دارند. به همین علت، دوربین مداربسته ضد آب در این محیط ها بیشترین استفاده و کاربری را خواهد داشت.

دوربین های ضد آب بر اساس نوع و عدد گواهی  IP، در برابر بارش باران، برف، تگرگ، برخورد رعد و برق و صاعقه به صورت خفیف و ورود گرد و غبار مقاوم هستند که باعث می شوند در محیط های باز گزنه مناسب تری برای نصب باشند.

نصب دوربین مداربسته در فضای باز
نصب دوربین مداربسته در فضای باز توسط تیم ذره بین

دوربین مداربسته ضد آب در بیرجند

انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای هر محیط، نیاز به دانش و تجربه متخصصین در این زمینه نیاز دارد. تیم ذره بین بیرجند، با افتخار در خدمت شماست تا شما را در امر انتخاب و خرید دوربین مداربسته ضد آب مناسب راهنمایی کند و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد. تیم نصاب ذره بین، به محل مورد نظر مراجعه کرده و پس از ارزیابی محیط، دوربین مداربسته ضد آب مناسب را به شما معرفی خواهد کرد.

جهت مشاوره رایگان در خصوص نصب دوربین های مداربسته، با تیم ذره بین در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *