دوربین های مدار بسته

دوربین داهوا در بیرجند

دوربین داهوا در بیرجند

مقدمه

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که وقتی صحبت از دوربین های مداربسته شود، نام داهوا را نشنیده باشد. شرکت داهوا، یک برند تجاری بزرگ و موفق در حوزه تولید سیستم های نظارت تصویری است. در ادامه پست امروز، به معرفی شرکت داهوا و نحوه خرید و نصب دوربین داهوا در بیرجند خواهیم پرداخت.

داهوا

Dahua Technology ، یکی از شرکت های بزرگ پیشرو در صنعت سیستم های نظارتی و دوربین های مداربسته در دنیا به شمار می رود. این شرکت به صورت رسمی در سال ۲۰۰۱ میلادی تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد.

کمتر از یک سال پس از شروع فعالیتش، داهوا اولین دستگاه ضبط تصویر ۸ کاناله با قابلیت ضبط realtime در کشور چین را ارائه کرد. پس از آن شرکت داهوا روز به روز رشد کرد و در زمینه های مختلف الکترونیک، نوآوری و فناوری های جدیدی را توسعه داد. در واقع می توان عامل موفقیت و پیشرفت کمپانی را مدیون تولید این دستگاه دانست.

۳۵ شرکت به صورت زیر مجموعه ای تحت نظارت داهوا مشغول فعالیت بوده و سیستم فروش آن را در سراسر جهان ساپورت می کنند. محصولات نظارتی و امنیتی داهوا دارای طرفداران زیادی در کشور های جهان، علی الخصوص، در ایران می باشند. که علت آن، کیفیت مطلوب و قیمت مناسب آنها است.

طبق آماری که در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده، تعداد کارکنان شرکت داهوا بیش از ۱۶۰۰۰ نفر گزارش شده است. همچنین، تعداد ۶۰۰۰ نفر متخصص و کارشناس فنی در تیم داهوا به توسعه و تحقیق بر روی فناوری های روز دنیا مشغول هستند. موسسه های تحقیقاتی داهوا شامل موسسه های فناوری پیشرفته، Big Data ،Chip و Video Cloud می باشند.

شرکت داهوا
ساختمان مرکزی داهوا در چین

محصولات و خط تولید داهوا

همانطور که اشاره شد، شرکت داهوا در ابتدا به ساخت دستگاه های ضبط دیجیتال مشغول بود. پس از ارائه دادن نمونه های مختلف از این دستگاه ها، در نهایت در سال ۲۰۰۶، داهوا خط تولید خود را گسترش داد و انواع دوربین های مداربسته آنالوگ، تحت شبکه، دوربین های دیجیتال، دستگاه های DVR و… انواع دیگر تجهیزات امنیتی و حفاظتی به تولیدات این شرکت افزوده شدند.

داهوا دست از پیشرفت برنداشت و طی سال های متوالی، نوآوری های جدیدی به بازار ارائه داد که با استقبال بالای مشتریان همراه بود. کارشناسان و مهندسان تیم تحقیقاتی داهوا در زمینه توسعه فناوری های روز دنیا مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، سرویس ابری، امنیت نرم افزار و… مشغول هستند.

محصولات داهوا

فناوری HDVCI

داهوا اولین شرکت امنیتی چینی است که استاندارد فناوری HDVCI را معرفی کرده است. رابط ویدیویی مرکب با کیفیت بالا (High Definition Composite Video Interface) یا به اختصار، HDVCI، نوعی استاندارد در حوزه دوربین های مداربسته به شمار می رود که امکان انتقال تصاویر دوربین ها با کیفیت HD را فراهم می کند.

دوربین های آنالوگ قدیمی تر، با وضوح تصویر پایینی ساخته شده بودند و امکان ثبت تصاویر خوبی را نداشتند. این امر باعث شد متخصصین تیم نوآوری داهوا، استاندارد انتقال تصویر HDVCI را معرفی کند و به این ترتیب، دوربین های آنالوگ با امکان ضبط تصاویر HD و با کیفیت بالا، پا به بازار گذاشتند.

با استفاده از تکنولوژی HDCVI، تاخیری در دریافت تصاویر نخواهیم داشت، انتقال تصاویر با کابل کواکسیکال تا برد ۵۰۰ متری ممکن است و رزولوشن های ۷۲۰P و ۱۰۸۰P در دوربین های آنالوگ قابل دسترسی هستند.

لازم به ذکر است که شرکت داهوا استفاده از فناوری HDCVI را آزاد گذاشته و آن را تحت انحصار خود در نیاورده است؛ بنابراین، دیگر شرکت های حاضر در صنعت دوربین های مداربسته و سیستم های نظارتی نیز، امکان استفاده و بهره وری از این استاندارد در محصول های خود را دارند.

اگر می خواهید بیشتر با دوربین های مداربسته آنالوگ آشنا شوید، مقاله زیر را از دست ندهید.

آشنایی با دوربین مداربسته آنالوگ

 

ویژگی های دوربین های داهوا

شرکت داهوا، محصولات خود را با کیفیت بالا و استاندارد های منحصر به فردی ارائه می دهد. دوربین های مداربسته داهوا از امکانات و ویژگی های عمومی و انحصاری زیادی بهره می برند و این قابلیت ها، در ایجاد و حفظ رضایت مشتریان، بی تاثیر نبوده است. در ادامه مقاله، چند مورد از ویژگی های دوربین های داهوا را ذکر کرده ایم.

آنالیز محتوای ویدیو:

همانند بسیاری از شرکت های فعال در حوزه دوربین های مداربسته، داهوا نیز در دوربین های تولیدی خود از آنالیز محتوای ویدیویی استفاده می کند.

امکاناتی مانند تشخیص عبور از خط فرضی(Line Crossing)، شمارش افراد حاضر در محل، تشخیص چهره و نشان دادن دفعات دیده شدن آن چهره، سیستم رد یابی اجسام متحرک، سیستم ضبط خودکار تنها هنگام تشخیص حرکت و… تنها گوشه ای از قابلیت های آنالیزی دوربین های داهوا می باشد.

آنالیز ویدیویی دوربین های داهوا

فشرده سازی H.265:

دوربین های مداربسته داهوا از آخرین استاندارد ها برای فشرده سازی تصاویر خود استفاده می کنند.

در فشرده سازی H.265، حجم تصاویر دوربین های داهوا برای انتقال بهتر و سریع تر کاهش می یابد و در عین حال،  بالاترین کیفیت ممکن خود را ارائه می دهند.

 

H.265

HDVCI:

همانطور که پیش تر گفته شد، دوربین های آنالوگ شرکت داهوا، از نوع HDVCI هستند و تصویر با کیفیت تر و بهتری را نسبت به دوربین های آنالوگ فاقد این نکنولوژی ثبت می کنند.

فناوری HDCVI

دوربین داهوا در بیرجند

فروشگاه ذره بین، فروش و نصب دوربین های داهوا در خراسان جنوبی را انجام می دهد. هم استانیان گرامی می توانند برای اطلاع از موجودی ها و قیمت ها و همچنین، دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص دوربین های داهوا، به فورشگاه ذره بین بیرجند مراجعه کنند.

آدرس فروشگاه ذره بین:

بیرجند – بلوار سجاد – حدفاصل سجاد ۱ و ۳ – سیستم های حفاظتی ذره بین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *